PGRpdiBjbGFzcz0iaWN0dl9hX2JveCI+PGNlbnRlcj48c2NyaXB0IGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWlkPSIxMzE4IiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1mb3JtYXQ9ImZ1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLXNpdGVfaWQ9IklDVFZfRnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tY29udGVudF9pZD0ie3JlcGxhY2VfbWV9IiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+PC9jZW50ZXI+PC9kaXY+
УКР
УКР

Фільм «Хепі-енд»: багаті теж плачуть

0 - 0

Артхаусне переосмислення історії про заможних людей, бідних на щастя

Pain grows to burn

Lessons concerned

Unconcerned

Submersed, Unconcerned

Пам’ятаєте старий бразильський серіал «Багаті також плачуть»? Він мав неабияку популярність, адже за стражданнями тих, кому заздриш, можна спостерігати вічно. Так подумав володар «Оскара» Міхаель Ханеке і вирішив зняти власне бачення проблеми співіснування людей, у яких все є, але цього не вистачає для щастя. Вийшов фільм «Хепі-енд» (Happy End).

Дія відбувається на півдні Франції, де через трагічні обставини збираються під одним дахом члени роду Лоренів. Серед мешканців маєтку: старий дід, якого вже давно нічого не радує в цьому житті, його донька та син, успішна бізнес вумен і лікар, відповідно. Ще дружина сина і їхній малюк, а також тринадцятирічна донька Єва від першого шлюбу.

хепі енд фільм фото

І от всі ці персонажі за майже дві години інтеракцій мають продемонструвати нам, що великі статки не замінять емпатії та турботи. Голова сімейства бачив, наприклад, як відмучилася його дружина, і ніхто не бажав їй допомогти вмерти легко. Малій Єві, навпаки, ще не виповнилося тринадцяти років, а вона вже пережила розлучення батьків та спробу суїциду матері. Тож не дивно, що дівчинка почувається нікому не потрібною попри незграбні та запізнілі намагання батька приділити їй увагу.

Та мова не просто про негоди однієї родини. За Ханеке герої мають символізувати собою проблеми сучасного європейського співтовариства, де якраз не вистачає взаємної поваги чи хоча б емпатії. Дійові особи, що добилися успіху, не змогли вберегти сімейні цінності. Вони, звичайно, не гримають одне на одного та виказують стурбованість, як виховані люди. Але ці пориви настільки штучні (в політичному сенсі – зарегульовані) та дипломатично нейтральні, що лише завдають ще більшої шкоди.

З такими глибокими соціально-політичними метафорами та бездоганною геометрією побудови сцен фільм «Хепі-енд» міг вийти крутим артхаусом. Один з найтитулованіших європейських режисерів, 75 річний Ханеке вкотре продемонстрував, що добре відчуває пульс життя. Чого тільки варті тролінг сучасного захоплення стрімінгом, «життя у мережі» та деформація сприйняття дійсності. Ми все частіше дивимось на світ через монітор та екран смартфону, стаючи просто глядачами і втрачаючи відчуття власної відповідальності, як учасника подій.

хепі енд фільм фото

Проте Ханеке не вдалося зробити фільм «Хепі-енд» дружнім до глядача. Таку складну історію він розповідає прямо як моя бабуся: занадто багато непотрібних деталей, на яких акцентується увага, і мішанина подій. Іноді може здатися, що при монтажі повипадали кадри, а автор забуває, про що розповідав хвилину назад, «зависаючи» немов найстарший герой цієї історії – дідусь Жорж.

Тому слідкувати за розвитком сюжету фільму «Хепі-енд» досить складно, він скаче між епізодами, а за темпом переходить від тягучої нудоти до жвавого фарсу. Якщо не втримаєте ритм Ханеке, ризикуєте приєднатися до глядачів, котрі полишають кінозал, не дочекавшись того самого хепі-енду. А даремне, бо кінцівка тут явно краща за початок.

Дмитро Сидоренко, спеціально для “Ранку у Великому Місті”

Також дивіться: Фільм «Чорна Пантера» – легіонер в команді Месників

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

16.02.2018 17:10
0 - 0



Загрузка...

Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: