PGRpdiBjbGFzcz0iaWN0dl9hX2JveCI+PGNlbnRlcj48c2NyaXB0IGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWlkPSIxMzE4IiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1mb3JtYXQ9ImZ1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLXNpdGVfaWQ9IklDVFZfRnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tY29udGVudF9pZD0ie3JlcGxhY2VfbWV9IiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD48L2NlbnRlcj48L2Rpdj4=
УКР
УКР

Фільм «Молодий Годар»: яким тебе згадає колишня

0 - 0

Французька біографічна комедія про перетворення режисера на революціонера

Кохатися будемо згодом,

зараз на першому місці революція.

Жан Люк Годар

Наприкінці 1950 – початку 1960-х французький кінематограф переживав стрімку трансформацію. Вчорашні журналісти й кінокритики розігнали хвилю невдоволення, називаючи кіно комерційним та відірваним від реальності, і почали знімати свої власні фільми з блекджеком та повіями, тобто всілякими експериментами. Період назвали «Нова хвиля», а найбільш уславленим його апологетом став Жан Люк Годар, якому і присвятив свій новий фільм володар «Оскару» Мішель Хазанавічус.

В українському прокаті стрічка отримала назву «Молодий Годар», натякаючи радше на творчий рестарт, а не вік героя. Адже на дворі 1967 рік, Жан Люку вже 37, професійна кар’єра перевалила за 10 років, а творчий доробок налічує більше двох десятків фільмів. І саме тоді Годар починає хоронити себе як митця. Режисер знаходиться на піку слави, його пізнає кожна собака, а він натомість поринає з головою у марксистсько-ленінську ідеологію і травневі паризькі протести 1968 року. Причому жбурляє бруківку в жандармів Жан Люк не один, а зі своєю новоспеченою коханою – 19-літньою актрисою Анн Вяземські.

молодий годар фото

Стосунки Жан Люка та Анн йдуть вгору, проте сам режисер все дужче захоплюється не дружиною чи кіно, а пошуками свого бунтарського Я. Він намагається буквально слідувати антибуржуазній революції та лівій ідеології, зрікається колишніх ідей та творчого доробку, називає старе кіно мертвим, як і його творців, хоча з багатьма із них перебуває у дружніх стосунках. Натомість Годар знімає фільми на складні соціально-психологічні теми та пробує створити кіно, де право голосу матиме кожен член знімальної групи.

Загалом герой фільму «Молодий Годар» нагадує людину, що не може віднайти себе. Плекаючи мізантропа та революціонера-бунтаря під гаслом «я один маю право встановлювати ідеали», він насправді робить з себе жертву і заявляє, що його ніхто не розуміє. Це відштовхує публіку, друзів і навіть кохану.

Здається, він і сам до кінця не може розібратися, яку партію зіграти. Все стає зрозуміло, коли дізнаєшся першоджерело для сценарію, бо це – книга спогадів Анн Вяземські. Тож не дивно, що в очах розчарованої юної дівчини Жан Дюк виглядає мелодраматично та надто істерично.

молодий годар фільм

Фільм «Молодий Годар» вийшов по-французьки відвертим і місцями сатирично геніальним, при цьому зухвалим та політизованим, як і його герой. Але ще більше у стрічці дешевого трагізму та нудних самокопань, що притаманні жіночим романам. Дотепний буркотун Жан Люк, якого хочеться розібрати на цитати, чомусь весь час алогічно зривається в істерику, коли не може пояснити ні друзям, ані глядачам, чому відвертий буржуа вимагає право зватися батьком нації. Стрічка могла би вийти маніфестом вільного кіно, чи біографією генія, а стала історією про нестійкий характер відомої людини, причому розказаною в форматі плітки.

Треба віддати належне Луї Гаррелю, котрий круто розібрався з роллю Годара. Він милозвучно шепелявить, жваво сперечається, переконливо істерить та постійно смішно втрачає свої окуляри. Але де той грізний герой, якого обіцяє оригінальна назва Le Redoutable, не зміг відповісти навіть він.

Дмитро Сидоренко, спеціально для “Ранку у Великому Місті”

Також читайте: Фільм «Той, що біжить лабіринтом: Ліки від смерті»: відпускається без рецепту

30.01.2018 09:20
0 - 0



Загрузка...

Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору