УКР
УКР

Video: Ілля Муромець насправді народився і жив під Черніговом

Ілля Муромець традиційно вважається героєм російських билин, але, це не так. Невдовзі ви у цьому переконаєтесь.

ілля муромець фото

Київ нарешті береться до відновлення історичної правди. Після сотень років привласнення українського героїчного епосу Російською імперією та СРСР, Ілля Муромець знову наш. Його постать тепер височіє  на острові посеред Дніпра. Хто ж цей загадковий воїн? Звернемось до фактів.

Першу згадку про Іллю Муромця знайдено в листі, який 1574 року Оршанський староста Філон Кміта відправив доглядачеві Тракайського замку. Послання написане мовою Великого князівства Литовського, яку з великою вірогідністю ми можемо вважати «староукраїнською».

Російські билини стверджують, що Ілля походить з «села Карачарово під Муромом». Але набагато вірогідніше, що Ілля народився недалеко від Києва – в Моровійську під Черніговом. У листі Оршанського старости Ілля зветься Муравлянином. Австрійський дипломат Еріх Лясота, який побував в Києві 1594 року, пише про богатиря Моровліна.

Перекази заперечують саму можливість народження Іллі Муромця на території сучасної Росії. В документах йдеться, що до Києва Ілля дістався дуже швидко, за один день. Муром Володимирської області Росії  знаходиться за 1200 кілометрів від Києва. Тобто подолати таку відстань за день було не можливо. А от від українського Моровійська, який знаходиться приблизно в 40 кілометрах від Києва, добрим конем він і справді міг би домчати за день.

Щоб докопатися до правди, доведеться спростувати і поширений міф про те, що Ілля Муромець служив князю Володимиру Великому. Насправді, вони просто не могли зустрітися, тому що жили у різні століття. Ілля служив князю Святославу, захищаючи Русь від половців. Про це свідчать і дослідження науковців.

Багато хто не повірив своїм очам, побачивши у Печерській Лаврі мумію того самого Іллі Муромця. От і науковці, вирішили не довіряти легендам, і у 1988 році Міжвідомча комісія провела дослідження мощей Преподобного Іллі Муромця. За результатами дослідження, мумія належала сильному чоловікові, який помер у віці 45-55 років, високого зросту – 177 см. А це для XII століття, коли середній зріст чоловіка становив 165 см, просто велетень. Вчені виявили множинні переломи ключиць, зламані ребра, сліди від удару списа, шаблі, меча. Це підтверджувало легенди про те, що Ілля був могутнім воїном, учасником жорстоких битв. Але найбільшим здивуванням для вчених став той факт, що як і переповідають у переказах, Ілля і справді довгий час не міг ходити! Причиною тому було важке захворювання – туберкульоз кісток або поліомієліт. За переказами, у 33 роки Муромця вилікували старці. З’ясували вчені і причину смерті – це велика глибока рана в грудях. Таку рану могла залишити або дворучна сокира або кавалерійський спис.

Більше дивіться у відео

Також дивіться: Кем на самом деле были «былинные богатыри»

Ілля Муромець насправді народився і жив під Черніговом

0 - 0 Коментувати

Ілля Муромець традиційно вважається героєм російських билин, але, це не так. Невдовзі ви у цьому переконаєтесь.

ілля муромець фото

Київ нарешті береться до відновлення історичної правди. Після сотень років привласнення українського героїчного епосу Російською імперією та СРСР, Ілля Муромець знову наш. Його постать тепер височіє  на острові посеред Дніпра. Хто ж цей загадковий воїн? Звернемось до фактів.

Першу згадку про Іллю Муромця знайдено в листі, який 1574 року Оршанський староста Філон Кміта відправив доглядачеві Тракайського замку. Послання написане мовою Великого князівства Литовського, яку з великою вірогідністю ми можемо вважати «староукраїнською».

Російські билини стверджують, що Ілля походить з «села Карачарово під Муромом». Але набагато вірогідніше, що Ілля народився недалеко від Києва – в Моровійську під Черніговом. У листі Оршанського старости Ілля зветься Муравлянином. Австрійський дипломат Еріх Лясота, який побував в Києві 1594 року, пише про богатиря Моровліна.

Перекази заперечують саму можливість народження Іллі Муромця на території сучасної Росії. В документах йдеться, що до Києва Ілля дістався дуже швидко, за один день. Муром Володимирської області Росії  знаходиться за 1200 кілометрів від Києва. Тобто подолати таку відстань за день було не можливо. А от від українського Моровійська, який знаходиться приблизно в 40 кілометрах від Києва, добрим конем він і справді міг би домчати за день.

Щоб докопатися до правди, доведеться спростувати і поширений міф про те, що Ілля Муромець служив князю Володимиру Великому. Насправді, вони просто не могли зустрітися, тому що жили у різні століття. Ілля служив князю Святославу, захищаючи Русь від половців. Про це свідчать і дослідження науковців.

Багато хто не повірив своїм очам, побачивши у Печерській Лаврі мумію того самого Іллі Муромця. От і науковці, вирішили не довіряти легендам, і у 1988 році Міжвідомча комісія провела дослідження мощей Преподобного Іллі Муромця. За результатами дослідження, мумія належала сильному чоловікові, який помер у віці 45-55 років, високого зросту – 177 см. А це для XII століття, коли середній зріст чоловіка становив 165 см, просто велетень. Вчені виявили множинні переломи ключиць, зламані ребра, сліди від удару списа, шаблі, меча. Це підтверджувало легенди про те, що Ілля був могутнім воїном, учасником жорстоких битв. Але найбільшим здивуванням для вчених став той факт, що як і переповідають у переказах, Ілля і справді довгий час не міг ходити! Причиною тому було важке захворювання – туберкульоз кісток або поліомієліт. За переказами, у 33 роки Муромця вилікували старці. З’ясували вчені і причину смерті – це велика глибока рана в грудях. Таку рану могла залишити або дворучна сокира або кавалерійський спис.

Більше дивіться у відео

Також дивіться: Кем на самом деле были «былинные богатыри»

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

09.08.2018
Загрузка...

Дивіться на ICTV


Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору

    Повідомити про помилку

    Текст, який буде надіслано нашим редакторам: