УКР
УКР

Фільм «Геній» про те, як важко пишуться всесвітньо відомі романи

0 - 0

Читаючи «Старий і море», або «Великого Гетсбі» ви й уявити не можете, наскільки важкий шлях пройшов текст від пера автора до сторінок книжки у ваших руках.

фільм геній фото

Фільм «Геній» мав бути знятий ще на початку 2010-х, але цьому завадили фінансові питання. Студійні боси не горіли бажанням виділяти гроші на явно не масовий фільм. Їх навіть не переконувало те, що сценарій Джона Логана (автор «Гладіатора» та «Авіатора») потрапив у Blacklist ще не знятих потенційних хітів. Та й як він міг туди не потрапити, якщо в основу Логан поклав відзначений Національною книжковою премією США роман Скотта Берга «Макс Перкінс: Редактор геніїв». Не справило враження на «голлівудських гаманців» і згода Шона Пенна та Майкла Фассбендера виконати головні ролі.

На щастя, продюсерам таки вдалося згодом вибити бюджет і сьогодні ми отримали дуже пізнавальну і захоплюючу картину. Фільм «Геній» розповідає історію Макса Перкінса, котрого замість Пенна зіграв Колін Ферт. Макс у 1910 році влаштувався редактором у солідне нью-йоркське видавництво Charles Scribner’s Sons. Але замість того, аби обслуговувати таких вагомих клієнтів, як Генрі Джеймс та Джон Голсуорсі, він вирішив шукати молодих і потенційно геніальних авторів. Саме Перкінс відкрив світу Ернеста Хемінгуея, Френсіса Скотта Фіцджеральда і Томаса Вулфа.

фільм геній фото

Роль Томаса Вулфа спочатку закріпили за Фассбендером, але через затягування зйомок його замінив Джуд Лоу. І це пішло фільму «Геній» лише на користь. Річ у тім, що Вулф був не лише талановитим письменником, але й дуже пристрасною, навіть безладною персоною. Геніальний балагур-екстраверт як не можна краще пасує саме Джуду, котрий вдягнувши перуку аж помолодів у кадрі.

І от ці дві персони: холодний і розсудливий редактор та запальний і нестримний письменник беруться творити шедевр. Саме так, беруться, удвох. Бо, якщо ви до цього вважали, що всесвітньовідомі романи виходять у світ лише завдяки генію письменників, а редактори лише розставляють коми, то ви дуже помилялися.

Томас Вулф хоч і був геніальним, але за його безмежним графоманством цього не могли розгледіти видавці. По суті, Перкінс став останньою надією для автора, а потім і вірним другом. І тільки вірному другові письменник дозволив пошматувати свій літературний доробок. Це вам не жарти, вирізати з роману 90 тис. слів. Уявіть лишень, як почувався Вулф, викреслюючи цілі абзаци. Але страждання були недаремними, роман «Поглянь на будинок свій, ангел» став бестселером, довівши професіоналізм Перкінса.

Але чи легше після цього стає автору? Вулф-графоман просто фонтанує ідеями для твору, і наступним своїм романом – «Про час і про річку» – він намагається охопити взагалі всю Америку, «кожне дерево і кожний листочок». І робота над новою книгою стає безкінечним марафоном, коли Вулф пише по 5 тис. слів на день, а Перкінс ледве встигає все це читати і скорочувати. І так два роки…

фільм геній фото

Така чудова реальна історія не лише вирізняє стрічку «Геній» серед інших картин про відомих людей, а робить її справжнім подарунком усім книголюбам. Цей фільм покаже, як насправді народжуються величні романи, і познайомить глядачів з Хемінгуеєм, Фіцджеральдом, Вулфом та їхнім незмінним редактором. Більше того, стрічка піднімає важливе питання: чи покращує редактор твір, чи переінакшує його, і хто тоді повинен вважатися творцем фінального варіанту?

Щоб не перетворюватися на графомана самому, додам лишень, що кожен, хто брав в руки книжку на 500 і більше сторінок, просто зобов’язаний подивитися картину «Геній».

P.S. І мені шкода, що Перкінс не редагував Толстого, можливо, тоді я б зміг дочитати «Війну і мир».

Дмитро Сидоренко, спеціально для «Ранку у Великому Місті»

15.07.2016 10:24
0 - 0



Загрузка...

Ведучі каналу

    Поки що немає матеріалів ...

Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору