УКР
УКР

Хто побудує вакуумне метро, котре обіцяв Елон Маск?

0 - 0

Пару років назад Елон Маск запропонував всім охочим втілити у життя ідею надшвидкого вакуумного потягу, і от тепер знайшлися бажаючі.

wired.com_3

джерело: wired.com

Все почалося три роки тому, коли уряд США заявив про плани побудувати швидкісну залізну дорогу на західному узбережжі, яка б з’єднала Лос-Анджелес та Сан-Франциско. Елон Маск, котрого називають втіленням Тоні Старка у реальності, жорстко розкритикував ідею. На його думку в наш час уже недоречно відправляти потяги на швидкості 300 км/год за 70 млрд. доларів.

Як і личить ексцентричному мільярдеру, Маск запропонував свою альтернативу, названу Гіперпетля (Hyperloop). Ідея полягає у будівництві на західному узбережжі своєрідного швидкісного метро, що представляє собою трубу, споруджену над землею, в середині якої у вакуумі будуть курсувати спеціальні капсули. Задум, чесно кажучи, зовсім не новий, але до цього вакуумний транспорт вважався суто ділом футурологів. А тут, пролунавши із вуст творця електромобіля Тесла, він увірвався у інформаційний простір новим символом розвитку людства. Тим паче Маск щедро наобіцяв, що новинка буде удвічі швидшою за літак, безпечнішою за будь-який інший вид транспорту та використовуватиме сонячну енергію. При всьому цьому, реалізація проекту, на думку Елона, коштуватиме в 10 разів менше, ніж запланована державою залізниця.

popularmechanics.com

джерело: popularmechanics.com

Ідея виглядає як зухвалий піар, особливо зважаючи на те, що на відміну від польотів у космос SpaceX, ідею Hyperloop Маск подарував людству. Не бажаючи брати весь тягар (чи ризики) впровадження на себе, він виклав проектну документацію у вільний доступ. Згодом була створена компанія Hyperloop Transportation Technologies, котра, не маючи свого бюджету, пропонувала власні акції в обмін на гроші та працю. У вільний від роботи час на компанію із власної ініціативи працюють сотні інженерів, серед яких спеціалісти із НАСА, Боїнг та того ж таки SpaceX. Просто ідеальне втілення демократії та свободи підприємництва ХХІ століття. Та важко повірити, що такий амбітний проект можливо довести до кінця, використовуючи лише аутсорсинг, все одно, хтось мусить стати відповідальним за реалізацію. І от, як нещодавно стало відомо, ідеєю вакуумного потягу зацікавилися одразу дві провідні інженерні компанії.

Перша з них – це Aecom, серед досягнень якої варто відмітити проекти міжнародного аеропорту Абу-Дабі та останнього масштабного розширення лондонського метрополітену. Друга – це Oerlikon, яка, зокрема, постачала вакуумні компоненти для Великого адронного колайдера. Обидві фірми співпрацюватимуть з Hyperloop Transportation Technologies в обмін на акції. Вихід на сцену таких гравців вказує на те, що проект визнали дійсно реальним. Адже на відміну від волонтерів, їм є що втрачати у разі невдачі, акції обох компаній торгуються на біржі. Такий хід можна вважати ризиковою інвестицією в амбітну ідею, успіх якої гарантує їм чималі дивіденди, а ми зможемо побачити ще один яскравий приклад транспорту майбутнього. Спорудження пробної ділянки обіцяють почати уже наступного року, тож схрестимо пальці!

wired.com

джерело: wired.com

Дмитро Сидоренко, спеціально для “Ранок у Великому Місті”

29.08.2015 11:11
0 - 0



Загрузка...

Ведучі каналу

    Поки що немає матеріалів ...

Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору