PGRpdiBjbGFzcz0iaWN0dl9hX2JveCI+PGNlbnRlcj48c2NyaXB0IGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWlkPSIxMzE4IiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1mb3JtYXQ9ImZ1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLXNpdGVfaWQ9IklDVFZfRnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tY29udGVudF9pZD0ie3JlcGxhY2VfbWV9IiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD48L2NlbnRlcj48L2Rpdj4=
УКР
УКР

Три місяці податковій реформі – політ (не) нормальний

0 - 0

фіскал

З 1 січня цього року в Україні діють нові податкові правила, однак, не проіснувавши й трьох місяців, вони знову потребують змін. Представники бізнесу та громадськості обурилися нововведеннями, які були прийняті ще в 2014 році і зажадали від Уряду, щоб їх почули.

Їх почули, і Міністерство фінансів України нещодавно анонсувало чергові зміни до Податкового законодавства.

Прекрасно. Проте не зовсім зрозуміло, чому бізнесменів не почули ще минулого року? Адже це дозволило б заощадити чимало часу і коштів, яких і так не багато.

Замість цього Мінфін і народні депутати на дотик перевіряють, як те чи інше нововведення буде прийнято суспільством. Годі тоді дивуватися що нібито гарна справа не отримує бажаного результату. У цьому конкретному випадку зміни багато в чому викликані проблемами з адмініструванням податків. Просто кажучи, неможливістю стягнути податки до бюджету або ж їх правильно розподілити між бюджетами різних рівнів.

Виникає закономірне питання до Мінфіну: “А раніше ви не знали про проблеми з адмініструванням?”

При підготовці законопроекту завжди прописується окремий розділ «Наслідки впровадження законопроекту», на жаль вказана частина законодавчого проекту депутатами та чиновниками розглядається як формальність, і ніхто не приділяє його написанню належної уваги. Якщо було б інакше, проблема з адмініструванням виявилася б ще на підготовчому етапі. Більш того, при належному формуванні та прогнозуванні наслідків впровадження законопроекту, ми б побачили соціально-економічний ефект від таких нововведень.

Проте, знову можна констатувати факт, що стратегічне планування є найбільш вразливою стороною українського Уряду, поза його політичної приналежності. Податки й надалі збираються виключно для того щоб фінансувати бюджет проїдання.

Досі ніхто з податківців не пояснив, як на добробуті кожної конкретної сім’ї і на економіці України в цілому відіб’ється введення акцизного податку, який тепер буде надходити до місцевого бюджету. Ніхто не пояснив, хто виграє від введення податкового контролю над витратами громадян і до чого призведе скасування пільг з ПДВ для аграріїв. І ніхто не довів до суспільства, який зиск пересічному українцю від зниження податкового навантаження на газовидобувні компанії.

Одна з важливих функцій податкової системи у сучасному її розумінні – це стимулювання економіки держави, коли за рахунок податкових важелів можна підштовхнути бажану галузь до активного розвитку. Замість цього законодавці продовжують ставити експерименти над українцями, які є малоконтрольованими як у середньостроковій, так і в довготривалій перспективі. І коли експеримент не вдається, як у випадку з виведенням зарплат з тіні, то просто вносяться чергові правки. І тоді стає зовсім незрозуміло – нам потрібен результат або процес.

Залишайте свої думки у коментарях!

Андрій Булгаров,

гл. редактор сайту “Ранок у Великому Місті”

08.04.2015 18:43
0 - 0



Загрузка...

Ведучі каналу

    Поки що немає матеріалів ...

Дивіться на ICTV

Зареєструйтесь

Увійти, використавши ваші дані

Забули пароль?

Відновлення паролю

Увійти через соц. мережу

ВГОРУ
Вгору